cyrilenanja.reismee.nl

Dag 23 Van Death Valley National Park naar Sequoia National Park.

Omdat de temperatuur in Death Valley zo snel oploopt, vertrekken we vroeg vandaag. We hebben de langste etappe van deze roadtrip voor de boeg en zullen inclusief stops voor eten, koffie en tanken zo'n 7 uur onderweg zijn.

Het eerste deel van de route loopt door Death Valley en Panamint Valley. We stoppen na een halfuurtje eerst nog in Stone Pipe Wells, om te genieten van de Mesquito Hot Sand Duins. We zijn er net op tijd, getuige het waarschuwingsbordje wat we bij de parkeerplaats aantreffen. Daarna zien we nog lange tijd het mooie landschap met de rotsen in allerlei kleurschakelingen aan ons voorbijtrekken.

Op de rest van de route zien we het landschap steeds enorm veranderen. Dat maakt de lange rit van vandaag steeds weer even onverwacht en schitterend. Op onze weg om een deel van het gigantische Sequoia National Forest heen komen we langs een prachtig en enorm groot meer, Lake Isabella. Het is moeilijk bereikbaar, en daardoor niet zo toeristisch, dat maakt de aanblik des te mooier.

We besluiten om een deel van de route door de zuidpunt van het Forest te rijden. Dat betekent een kilometers lange weg met alleen maar haarspeldbochten, eerst een flink eind omhoog en daarna naar beneden. Het uitzicht is ook hier natuurlijk weer prachtig en weer een heel stuk groener. Ook weer genieten dus!

Halverwege de middag komen we aan in ons hotel, wat aan de weg naar Sequoia National Park ligt. Omdat we dit park morgenochtend pas gaan bezoeken, hebben we nu lekker de tijd om van de zon en het zwembad te genieten en bij te komen van de lange rit. Dat vinden we elke dag weer heerlijk!