cyrilenanja.reismee.nl

Dag 24 Van Sequoia National Park naar Yosemite National Park.

Omdat we vanochtend het Sequoia National Park in de Sierra Nevada willen zien, zijn we al vroeg weer op pad. Op zo’n 3 kwartier van ons hotel rijden we de ingang van het park binnen. We hebben dan alweer de nodige haarspeldbochten achter de rug.

Het Sequoia National Park is natuurlijk beroemd om haar bossen met de reusachtige mammoetbomen, die we zien in het Giant Forest. Het is heerlijk om daar rond te rijden, te lopen en te kijken, omdat onder de bomen, die wel 100 meter kunnen worden, de temperatuur ook nog heel aangenaam is. Natuurlijk bekijken we ook de General Sherman Tree, de grootste boom ter wereld. De boom is al 2200 jaar oud en heeft een diameter van bijna 31,5 meter. En we beklimmen de Moro Rock, een granietkoepel die op zo’n 2500 meter boven zeeniveau ligt en een prachtig uitzicht o de omgeving biedt.

Aan het begin van de middag rijden we het park uit, om aan de lange rit naar Yosemite National Park te beginnen, onze laatste bestemming op deze reis. De rit is weer prachtig, de weg slingert door goudgele velden en langs rotsformaties.

Halverwege de middag rijden we door Mariposa County, een gebied waarvan we weten dat er in de eerste twee weken van ons verblijf een enorme natuurbrand gewoed heeft. We schrikken van de enorme schade die hier aangebracht is door het vuur, ook aan meer dan 60 woningen van mensen hier, die nu in die verwoesting moeten kamperen. Overal hangen spandoeken om de firefighters te bedanken voor hun inzet. Dit maakt wel even indruk op ons. Al die mooie natuur is natuurlijk ook heel kwetsbaar in dit droge en warme deel van Amerika.

We komen aan het begin van de avond aan bij onze laatste accommodatie. Het is een mooie lodge vlakbij de ingang van Yosemite national Park. We hebben een mooie kamer met keukentje en zithoek en de mooiste verrassing is een balkon direct aan de Merced rivier. Wat een schitterend gezicht en heerlijk om hier bij te komen van de lange rit!

Morgen hebben we nog een hele dag om Yosemite National Park bezoeken.

Conny

Weer super mooi. Geniet nog van de laatste dagen en een goed reis terug?