cyrilenanja.reismee.nl

Dag 26 Van Yosemite naar San Francisco.

Vandaag komt er een einde aan onze prachtige rondreis door West-Amerika.

Omdat het nog een flink eind rijden is naar het vliegveld, zitten we ook nu alweer rond 8 uur 's ochtends in de auto. Het eerste stuk van de rit gaat nog door een stuk van Yosemite, waar we de zonsopgang nog een stukje kunnen meemaken. Daarna is het nog een lange weg westwaarts, tot we weer aan het beginpunt van deze trip aangekomen zijn, het San Francisco International Airport. We steken daarvoor de Bay over via de San Mateobrug, die echt vlak over het water loopt en daarna nog flink steil omhoog.

We hebben veel tijd nodig voor het inchecken van de bagage en de security check. Dan dreigt het boarden nog een halfuurtje uitgesteld te worden, maar gelukkig vertrekken we toch nog volgens schema met de (rustige) nachtvlucht terug naar Amsterdam.

Het was een bijzondere maand, door alle indrukken, alleswat we gezien hebben, maar ook door alle 'eigenaardigheden' die Amerika zo anders maakt, waar wij ons over verbaasden, maar waarin wij ons ook zo goed op ons gemak hebben gevoeld:

- De kruisingen met een verplicht stopbord op alle wegen: Vriendelijkheid bepaalt wie eerst gaat

- De (gratis!) refill van alle mogelijke frisdranken en koffie in alle restaurants

- De informele manier van met elkaar omgaan, iedereen begint een praatje, vraagt hoe het met je gaat, waar je vandaan komt

- De overvolle portemonnee door biljetten van 1 dollar

- De totale afwezigheid van alcohol in het hele Navajo reservaat

- De 'small', die wij 'big' vinden

- Iedereen rijdt in een automaat, heel relaxed

- Het geduld, de vriendelijkheid en behulpzaamheid

- De verkeersregel, dat zowel links als rechts ingehaald mag worden

- De enorme porties breakfast en lunch die weggewerkt worden

- Alles is 24/7 open

Hier eindigt ons verhaal. Het was een geweldige kennismaking met dit continent, die wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar is.

Bedankt voor je belangstelling en het meelezen met dit reisblog!

Conny

Wat een geweldige reis hebben jullie gehad.
Anja, bedankt voor je mooie reisverslagen ?? Mede daardoor heb ik mee kunnen genieten van jullie reiservaring?