cyrilenanja.reismee.nl

Dag 8 Van Santa Barbara naar Los Angeles.

Alvorens Santa Barbara te verlaten, rijden we nog een keer de hele boulevard langs. Dan gaan we via de Pacific Coast Highway 1 verder zuidwaarts richting Los Angeles.

De eerste stop is in Ventura. We bezoeken de prachtige missie Buenaventura. Een schitterende tuin met ingelegde fontein om in tot rust te komen. Dan rijden we via eerst een hele tijd langs de kust, om daarna een prachtige weg door de Malibu Mountains te volgen. Wat een prachtige en ruige natuur, onderweg zijn we dan ook regelmatig gestopt om te kijken en te genieten. Dan rijden we door naar Malibu. Deze stad spreekt ons als fans van 'Two and a half men' natuurlijk erg aan! We genieten op de pier van een lekkere kop koffie en de mooie branding en bekijken de strandhuizen, zoals we die ook zien in de serie.

De kustweg brengt ons dan via Santa Monica, met de bekende pier met het reuzenrad uit de film 'The Sting', Manhattan Beach en Redondo Beach bij de 'Waterfront' van Los Angeles. Halverwege de middag checken we in in ons hotel, wat aan de Harbor ligt. Daarna wandelen we via de promenade langs Battleship USS Iowa. Dit zwaarbewapende slagschip deed een halve eeuw lang dienst in de US Navy, nu is het een museumschip.

Vroeg in de avond genieten we nog lekker van de zon en het zwembad van het hotel. Morgenochtend staan we alweer vroeg op, om met de bus naar het centrum van Los Angeles en alle bezienswaardigheden te gaan.

Conny

Mooie foto's en weer een leuk verslag