cyrilenanja.reismee.nl

Dag 6 Van San Simeon naar Santa Barbara

We zijn vandaag al voor half 9 op pad. Het is nog koud en mistig langs de oceaan. 7 Miles ten noorden van San Simeon ligt Piedras Blancas. Dit strand is het domein van een grote populatie zee-olifanten, tot wel 23.000 stuks. We horen ze al van veraf bulderen en we zien ze in de branding stoeien. Dichterbij gekomen, zien we een hele groep bij liggen op het strand. Via een balustrade komen we er vlakbij, zodat we ze een tijd lang goed kunnen bekijken. Wat een enorme dieren zijn dit! Schitterend om ze zo te zien.

We rijden enkele uren zuidwaarts over de California Coast Highway. Onderweg rijden we nog door Santa Maria en Los Alamos, typische Amerikaanse stadjes die bestaan uit een Main Street en wat huizen daar omheen.

Onze weg leidt vervolgens naar Solvang. Hier hebben enkele Deense leraren een klein dorpje gesticht, wat uitgegroeid is tot een stadje, wat zo in Denemarken zou kunnen liggen. Overal vakwerkhuizen, (nep) ooievaars op de daken en Deense winkels, restaurants, musea, fonteinen en straatnamen. Alsof je in een openluchtmuseum loopt. De huizen zouden ook mooi passen in de Efteling-sfeer. Heel apart met de bergen op de achtergrond.

Na een paar uurtjes rondkijken stappen we in de auto om naar onze bestemming voor de komende twee dagen te rijden: Santa Barbara. Voor we onze Lodge opzoeken, cruisen we eerst over Frontline Drive, de boulevard. Deze is omgeven door hoge palmbomen en loopt ook langs de haven. Een mondaine plaats, waar veel filmsterren ook een tweede huis schijnen te hebben. Wie weet wie we morgen nog tegen komen!

Marcel

Leuk zo'n reisblog. Fantastisch land maar zelf nooit aan de Westkust geweest. Geniet van jullie vakantie