cyrilenanja.reismee.nl

Dag 20/21 Van Zion National Park naar Las Vegas,

We vertrokken alweer op tijd uit Zion richting Las Vegas. Onderweg nemen we een omweg, omdat we graag de Hoover Dam willen zien.

Dit is de grootste dam van het westelijk halfrond, die in 1935 in de Coloradorivier werd gebouwd om overstromingen voortaan te vermijden en om een permanente watervoorziening te verzekeren. De dam is 221 meter hoog en creëerde Lake Mead, het grootste stuwmeer ter wereld. De hydro-elektrische generatoren produceren elektriciteit voor 500 000 huishoudens en een groot gedeelte van de verlichting van de Strip in Las Vegas. En dat is onze bestemming voor de komende twee dagen.

We zien al vanuit de verte alle hotels aan de horizon opdoemen, en de Stratosphere Tower als baken aan de noordkant. Wij rijden aan de zuidkant binnen, waar ons hotel direct aan het begin van de Strip ligt. En de twee dagen daarna vallen we weer van de ene verbazing in de andere. Wat een grootsheid, wat een decadentie, wat een extravanganza.

We gaan beide dagen te voet de Strip verkennen. Dat betekent ongeveer 17 kilometer heen en weer lopen in een temperatuur van zo'n 36 graden. Dat is natuurlijk zeer heet, maar gek genoeg toch wel vol te houden. en gelukkig hebben alle hotels en casino's natuurlijk een uitstekende airco om weer even af te koelen. Het is een geweldige ervaring om dit eens allemaal echt te kunnen zien, de bekende hotels, de supermooie binnen- en buitenkant, de verlichting, de mensen op straat, de casino's... we zijn weer flink onder de indruk. Tussendoor genieten we natuurlijk ook van de schitterende zwembaden van ons hotel.

Na deze twee dagen is het weer tijd om te vertrekken. De trip gaat verder, Death Valley in.