cyrilenanja.reismee.nl

Dag 11 Van Palm Springs naar Phoenix.

Vandaag verlaten we Palm Springs weer, om een lange rit door de woestijn te rijden naar Phoenix. De afstand is 269 mile, zo'n 430 km.

We hebben gelezen dat dit een saaie weg is, echter ervaren wij dit vandaag echt heel anders, omdat we het landschap overweldigend vinden. We zijn immers nog nooit in de woestijn geweest. We rijden voortdurend tussen de droge vlakten die goudkleurig zijn van het zand en grijs van het 'rotsgruis', met daarop de struiken die in dit klimaat overleven, en op de achtergrond de ruige kale bergen. Meteen na het passeren van de staatsgrens tussen Californië en Arizona, die gevormd wordt door de loop van de Colorado rivier, zien we de eerste cactussen al verschijnen.

In de loop van de dag loop de temperatuur op tot 110 graden Fahrenheit, oftewel ruim 43 graden Celcius. Door de droge wind voelt het een beetje alsof je uit de auto in de sauna stapt. Dit doet ons besluiten om, nadat we halverwege de middag aangekomen zijn in ons hotel, de rest van bij het zwembad door te brengen. Omdat we op de hotelkamer ook over een magnetron beschikken, en een soort huiskamertje erbij hebben, besluiten we vandaag typisch Amerikaans een 'tvdiner' te eten. Ook weleens gezellig!

In de loop van de avond gaat het steeds harder waaien, het heeft boven Phoenix ook ge-onweerd vandaag. We genieten buiten nog even van deze ervaring van een warme stormwind. De lokale nieuwszender noemt het zelfs de 'moesson 2017'. Hopelijk houden we het de komende dagen droog!