cyrilenanja.reismee.nl

Dag 7 Santa Barbara.

We gebruiken deze hele dag om in Santa Barbara rond te kijken.

's Ochtends is het nog geen strandweer, omdat de oceaanmist heel lang blijft hangen. We lopen daarom eerst op ons gemak door State Street, de doorgaande weg die door Downtown loopt richting de oceaan. Aan en rond deze weg staan schitterende grote huizen en gebouwen, bijna allemaal wit met een rood dak met ronde pannen. De Spaanse en Mexicaanse invloeden zijn hier duidelijk aanwezig. Het mooiste gebouw is het Santa Barbara County Courthouse, waarin ook nu nog de rechtspraak plaatsvindt. Zowel binnenin als aan de buitenkant is het een prachtig gebouw, wat nog het meest wegheeft van een haciënda. We kunnen ook op de uitkijktoren El Mirado rondkijken om zo een nog mooier uitzicht over de stad te hebben. En we bekijken de prachtige oude rechtszaal.

Tegen de middag trekt de mist weg, is de hemel weer blauw en nemen we onze strandspullen en lunch mee naar Castillo Drive, de lange boulevard van Santa Barbara. We lopen eerst Streans Wharf op. Dit is een 800 meter lange houten pier uit 1872. Aan het einde van de pier wordt volop gevist, leuk om even naar te kijken. Ook zien we weer overal zeehonden zwemmen. Gelukkig zien we geen haaien, zoals vorige week wel het geval was, en iemand ook aangevallen is.

Na op de wandelpromenade een broodje gesmeerd te hebben (toch nederlands ;) ) lopen we naar de Harbor, om daarna nog even het water in te gaan en een tijdje lekker op het strand in de behoorlijk warme zon te liggen.

Aan het eind van de middag brengen we nog een kort bezoek aan de missiepost. Deze is heel goed bewaard gebleven, maar zeker niet zo mooi als de eerste die wij gezien hebben. We besluiten terug te gaan naar de Lodge en daar blijven we nog een hele tijd in en rond het zwembad genieten.

Morgen rijden we verder langs de kust richting Los Angeles.