cyrilenanja.reismee.nl

Dag 3 Naar Monterey

We starten de dag met nog een rit naar boven op de Twin Peaks, voor een laatste mooie blik op San Francisco, om daarna de kustweg, California 1, op te rijden, Via deze weg rijden we helemaal langs de Pacific Ocean naar Monterey. Onderweg komen we mooie rotspartijen tegen en steile kliffen, waar het water de stukken uit heeft geslagen. Het water is prachtig groenblauw en de zon schijnt er de hele dag lekker op.

De mooie weg voert ons door de Santa Cruz Mountains. Onderweg stoppen we in Davenport bij een wegrestaurant voor een kop koffie. Het valt ons op dat we hoe zuidelijker we gaan, hoe meer Mexicanen we zien en horen. De serveerster spreekt hier dan ook beter spaans dan engels...

Santa Cruz is een grote badplaats, gelegen aan de Monterey Bay, waar naast alle waterrecreatie, de Beach Boardwalk de meeste aantrekkingskracht uitoefent op de toeristen. Dit is een lange boulevard, waarop zich een grote permanente kermis uitstrekt. Ook vandaag is het hier heel druk, leuk om dit zelf ook te bekijken. Daarna zetten we koers voor het laatste stuk naar Monterey.

De komende twee nachten slapen we in een typisch Amerikaanse accommodatie, zoals je die vaak in films tegenkomt. Na het inslaan van wat boodschappen en het eten van een heerlijke ´skillet´ bij Denny´s diner, met ons hotel op de achtergrond, nemen we nog even een korte duik in het zwembad. Als de zon weg is, is de wind nog net wat te koud om hier lang van te genieten, maar dat zal de komende dag snel beter worden.